Ville skriva ett inlägg och förklara hur goa föräldrar kan vara!


Jag vet inte om jag nämt det här redan i bloggen. Men tänkte skriva ett litet inlägg om det i alla fall! Dagen innan nyår så var jag och min syrra i västerås. Vi letade förfullt med att hitta en nyårs outfit. Dock hittade vi ingenting så blev att handla i Enköping istället. När vi ringer våran mamma för skjuts hem (bor en bit utan för Enköping så nej är inte lat) så undrade hon vi hade ätit. Det hade vi ju, men det var lunch som vi säkert åt vid kl 12 eller 1. Men hon menade middag, och när vi väl va hemma så fick inte kolla i köket. Det var absolut förbjudet. Men man kunde känna en ljuvlig doft när man väl öppnade dörren. Vart lite förvånad faktiskt. Det var längesen mina föräldrar gjorde något sånt för oss. Men när väl allting var klart så fick vi kommma ner. Där på bordet stod en förrätt. skagen röra. Oj va mumsigt det var!! Mina föräldrar förklarade att dem ville göra en liten överraskings middag för att vi inte skulle äta tillsamans på nyår. Så det här fick räknas som nyårsmiddag. Jättegulligt av dem faktiskti! Tyvärr så har jag ingen bild på varmrätten, men det var fläskfile med ungsbakade grönsaker. Mumma! Men inte nog med att få världens godaste middag. Morgonen efter (nyårsafton) så vaknade jag av att pappa kommer inte i rummet och ber oss att komma ner och äta frukost. Det var ingen frukost, det var en frukosbuffe! Galet mycket fram plockat. Ah som ni kan se på bilden. Ah en mycket bra kväll och morgon. Måste nog göra så här för mina päron någon gång också. hummm..
-
Här är förrätten. Skagen med stekta vitlöksbröd!
-
En grymt god efterrätt! Va typ hemma gjord glass gjorda på hallon.
.
Sedan har vi den maffiga frukosten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0